Saturday, November 30, 2013

Lihat sini Rumah Mewah Baru David Beckam






Struktur di bahagian luar rumah agam baru Beckhams ' yang terletak di London, kekal tidak diubah sejak 150 tahun lalu.

Mengikut sejarah, Dalam tahun 1920-an seorang diplomat Peru pernah tinggal di sini, dan pada tahun 1930 ia menjadi sebuah rumah asrama untuk wanita.

Menjelang 1990-an, wajah mewah rumah itu ditambah dengan cermin dan kompleks kolam renang bawah tanah yang luas. Rumah itu dibeli oleh orang kaya seorang pembiak baka kuda. Pada tahun 2005, sebuah syarikat induk yang berpangkalan di Guernsey membeli hartanah dan ia dipercayai telah diduduki selama beberapa tahun. Pemilik baru minggu ini telah didedahkan sebagai Victoria dan David Beckham.



Apabila pemain bola sepak itu bersara, isterinya juga pereka fesyen dan empat orang anak-anak mereka mendiami rumah itu. Pasangan itu, yang sebelum ini telah menyewa hartanah di Kensington sejak Januari lalu. Untuk memiliki rumah itu, mereka telah membayar lebih daripada £30 juta. Rumah yang terletak di Royal Borough of Kensington dan Chelsea.


Dengan keluasan 9,000 kaki persegi, ia adalah salah satu rumah yang terbesar terdapat di kawasan itu, rumah yang dilengkapi dengan 8 bilik tidur dan 7 bilik mandi.

Victoria, 39, telah mengarahkan pereka dalaman Kelly Hoppen untuk mengubah suai rumah, dengan anggaran kira-kira £5 juta.

Selepas perbincangan, rancangan untuk pengubahsuaian telah dikemukakan kepada majlis tempatan, Walaupun status harta tanah Gred II yang menghalang perubahan besar kepada struktur luaran bangunan. Namum, Victoria mempunyai idea tentang apa yang dia mahu dilakukan pada bahagian dalamannya...

Jom kita melawat Beckingham Palace, Mark II - Victoria dan David Beckham yang hidup mewah, bermula di bahagian tingkat bawah rumah 5 tingkat itu.



Di tingkat bawah terdapat gym yang luas dan kawasan mengurut (kolam itu  telah dikeluarkan beberapa tahun dahulu).

Menurut rakan, bekas ahli Spice Girl itu bertukar karier menjadi pereka fesyen dan berharap menggunakan sentuhannya untuk mencipta spa yang mewah.

“Akan ada empat katil untuk mengurut, aukurium ikan yang menenangkan, dan terdapat air mengalir pada dinding ," kata rakannya.

Di dewan berhampiran kawasan urut terdapat dua bilik penyimpanan boot milik Voctoria.

Terdapat sebuah bilik permainan untuk ketiga-tiga anak mereka, Brooklyn berusia 14 tahun, Romeo, 11, dan Cruz, lapan, dan anak perempuan Harper, 2. Juga terdapat bilik utiliti dan stor penyimpanan makanan.

Bergerak ke atas ke tingkat bawah , akan ada ruang tamu keluarga, dapur yang besar menuju ke ruang makan dan 'pejabat di rumah' untuk Victoria.

Pintu masuk ke pejabat Victoria akan menjadi seperti 'pintu gaya ajaib' yang rahsia. Jenis kelihatan seperti rak buku di bahagian hadapan yang boleh dipusingkan. Ala-ala seperti dalam filem James Bond gitu.

Dapur pula terletak di tengah-tengah.

'Walaupun Victoria jarang-jarang memasak, tetapi dapurnya akan kelihatan seperti yang terdapat di restoran,' kata sumber itu.

Tingkat Pertama - Keluasan 2,000 kaki persegi itu,

rumah bersaiz keluarga besar itu akan menempatkan hampir keseluruhannya ruang bilik tidur Victoria dan Beck.

Bilik tidur utama dan bilik mandi dalam bilik sahaja mengambil kira-kira 1,000 kaki persegi.

Ditingkat ini juga terdapat bilik persalinan bersaiz besar dan bilik persalinan yang sederhana besar.

Menurut rakan, bilik persalinan Victoria akan mempunyai laluan gaya catwalk 'landasan' kayu, di mana dia boleh perarakan pakaian barunya.

Di dalam almari pakaian pula boleh dikendalikan dengan butang eletronik. Tekan butang jer baju pun mari.. cam James Bond la pulak.

Minggu lepas, Victoria mendermakan beberapa pakaiannya kepada Palang Merah untuk mengumpul dana sumbangan buat mangsa Taufan Haiyan di Filipina.

Menurut rakan lagi, akan terdapat empat bar kuku, empat kerusi yang melekat seperti di saloon mendandan rambut sebenar dan tempat solekan dengan cermin yang besar dan dikelilingi oleh lightbulbs, seperti berada di belakang pentas teater.

'Victoria hanya mahu 4 tidak lebih, kerana dia mempunyai kawan-kawan, seperti Tana Ramsay, isteri kepada Gordon Ramsay,' kata rakan.

Di tingkat atas, tingkat dua pula terdapat tiga bilik tidur, semua dengan bilik mandi lengkap, untuk kanak-kanak lelaki Beckham .

Kanan di bahagian atas rumah, di tingkat tiga, akan menjadi tempat riadah. Terdapat meja pool, serta mini bar.

Terdapat tiga bilik tidur untuk tetamu, semua dengan bilik mandi lengkap dan satu dengan bilik persalinan.

Sistem keselamatan akan dipasang di seluruh rumah.

Beckhams telah memilih Royal Borough of Kensington sebagai tempat kediaman mereka setelah kepulangan mereka dari LA.

Rumah mereka sebelum ini, yang dikenali sebagai Beckingham Palace - telah dijual beberapa bulan yang lalu dengan nilai £ 12000000 .



'Victoria merasakan kediaman itu sesuai untuk menerima pelawat jika mereka menjadi Sir David dan Lady Beckham’.

Yang terletak berdekatan dengan Istana Kensington, rumah kepada Duke dan Duchess of Cambridge, adalah juga faktor nya, kata rakan.


Jom lihat betapa kayanya mereka ini? Dengan gaji main bola hampir setengah juta ringgit seminggu, duta produk, model...

His company, Footwork Productions, showed a profit for 2012 of £14.7million, up from £13.4million the previous year.

It appears Beckham’s ‘bodywear’ range for H&M and his range of aftershaves must be flying off the shelves.

Meanwhile, Beckham Ventures, which handles Victoria’s fashion business, had a turnover last year of £15.36million, up from £6.77m in 2011.

The company posted a profit of £2million, compared to a loss of £2.1million in 2011.

Sumber dari dailymail.

No comments:

Post a Comment