Wednesday, February 27, 2013

Petua Memujuk Isteri Merajuk



Petua Untuk Memujuk Isteri Merajuk

1. Beri isteri anda ruang untuk meluahkan rasa tidak puas hatinya terhadap anda. Beri dia ruang untuk berleter, marah atau apa sahaja perbuatan yang menunjukkan dia sedang merajuk dengan anda.

2. Tatkala dia sudah tenang, katakan pada dia yang anda setuju dengan apa yang dia katakan. Berikan komitmen pada isteri anda yang anda akan berubah mengikut apa yang isteri anda mahu. Tunjukkan yang anda memang serius untuk ikut apa yang isteri anda suruh.

3. Apabila isteri anda mula tersenyum ketika melihat anda, itu maknanya isteri anda sudah mula melupakan kesalahan anda yang lalu. Anda ambil kesempatan ini untuk memperbaiki hubungan anda dengan isteri anda.

4. Anda dengar luahan isi hatinya dan dalam masa yang sama anda luahkan pada isteri mengenai pendapat anda. Pujuk isteri anda untuk sentiasa bekerjasama dengan anda. Libatkan isteri anda dalam hidup anda secara keseluruhannya. Jangan sesekali menipu isteri anda. Sentiasa bersikap jujur dengan pasangan anda.

5. Ajak isteri anda untuk mula kembali bercinta dan jalani hidup seperti biasa.. Berjanjilah dengan isteri anda untuk tidak lagi mengulangai kesalahan yang sama di masa hadapan. Untuk merapatkan lagi hubungan anda dan isteri anda, anda boleh beli hadiah untuk pujuk hatinya.

“Terengganu berkota papan,
Tempat diam tuan puteri;
Adinda umpama kain kapan,
Hancur tidak berganti lagi.”

No comments:

Post a Comment