Tuesday, February 26, 2013

Fitnah! Gambar Edit TGNA Menerima BR1M





TGNA di fitnah lagi...

Gambar menunjukkan TGNA pun menerima bantuan yang popular masakini BR1M.
Ini adalah hasil kerja dari Blogger upahan United Malays National Organisation yang memang kepakaran mereka memanipulasi dan membuat fitnah. Busuk dari kepala hingga ke usus! Jika bukan menipu bukanlah UMNO namanya. 



Jika rakyat hanya membaca Utusan dan mononton TV3 sahaja... alamat kena goreng hidup2 laaa. Jika nak menipupun agak2 lah, biarlah nampak cerdik sikit!

Lihat syarat-syarat yang diperlukan untuk penerima BR1M.



Jika pemohon berpendapatan rm3,001 pun tidak layak menerimanya.
Jika didapati pemohon membuat penipuan…



Lihat pula pendapatan yang dituai oleh TGNA.



Lihat contoh di bawah, elaunnya  saja sudah tidak layak untuk memohon BR1M!

"Sejak saya menyandang jawatan Menteri Besar bermula 1990 lagi saya tidak pernah mengambil pemberian elaun-elaun kerajaan sebagai tanda bersederhana dalam hidup. Amalan ini saya panjangkan pula kepada semua wakil rakyat. Ia suatu langkah berkebajikan kerana elaun yang tidak diambil itu boleh dimanfaatkan bersama rakyat atau membantu rakyat meskipun ia nampak kecil. Sebagai contoh sebulan elaun dapat RM5,000, dan cuba bayangkan kalau setahun sudah mencapai RM60,000.

Begitulah, saya tidak pernah menggunakan wang kerajaan untuk tujuan peribadi, malah kemudahan rumah yang disediakan oleh kerajaan saya tak tinggal di rumah itu. Sebaliknya, rumah itu telah dimanfaatkan untuk urusan umum.

Demikian lagi, saya tidak menggunakan kenderaan kerajaan untuk kemudahan peribadi mahupun keluarga. Saya sedia mendidik rakyat berekonomi secara Islam, misalnya dilaksnakan Ar-Rahn iaitu sistem pajak gadaian Islam. Begitu juga amalan pentadbiran seperti cuti mingguan selama dua hari iaitu Sabtu dan Ahad, Skim Kifalah untuk keluarga warga emas dan Skim Armalah untuk wanita yang kematian suami atau ibu tunggal dan banyak lagi.

Selain itu, elaun sambutan hari raya Aidilfitri dan Aidiladha yang disediakan kerajaan untuk menteri besar sebanyak RM30,000 hingga RM50,000 tidak pernah saya ambil. Sambutan hari raya itu tetap dibuat (di rumah Pulau Melaka), tetapi dengan belanja sendiri. Ia suatu pendirian bagi menjimatkan duit rakyat". - TGNA



 p/s: Inilah yang dikatakan 'Wasatiyyah'. Kesederhanaan dalam apajua keadaan. Maka sebab itulah rakyat Kelantan yang bukan Islam pun hormat dan kasih pada TGNA.

Bagaimana pula dengan HJ Najib Razak? Hutang keseluruhan Kerajaan Persekutuan adalah RM306.437 bilion pada tahun 2008 apabila Najib mengambil alih sebagai Menteri Kewangan, Ia meningkat kepada RM362.387 bilion pada tahun 2009 dan RM407.101 bilion pada tahun 2010. Ia diunjurkan mencecah RM455.745 bilion pada tahun 2011. Hutang Negara Terkini 2012 RM484.621 Bilion. Kenaikan RM200 Bilion Tahun 2008-2012?.  Kita boleh mencapai hutang sehingga RM1.21 trilion menjelang tahun 2020. Kesejahteraan rakyat masih ditakuk yang lama!
 
 p/ss: Apa yang boleh dikatakan... kasihan pada generasi akan datang. Bersarakanlah pemboros ini sebelum tergadainya bumi bernama MALAYSIA!

No comments:

Post a Comment