Monday, March 18, 2013

Perkembangan Ops Daulat: Hari ke-14





Seorang lagi pengganas ditembak

LAHAD DATU – Angka kematian puak pengganas terus meningkat kepada 62 orang selepas pasukan keselamatan menembak mati seorang lagi musuh dalam pertempuran di Kampung Tanjung Batu dekat sini semalam.

Ini merupakan pertempuran terbaharu selepas seorang anggota tentera maut manakala seorang lagi cedera dalam pertempuran di Sungai Nyamuk pada Rabu lalu. Dalam pertempuran tersebut, empat pengganas Sulu mati ditembak.

Panglima Medan Tentera Darat, Leftenan Jeneral Datuk Seri Zulkiple Kassim berkata, pasukan keselamatan yang menjalankan operasi penggeledahan di Kampung Tanjung Batu semalam terserempak dengan sekumpulan pengganas sebelum berlaku kejadian berbalas tembakan.

Menurut beliau, pertempuran pertama berlaku pada pukul 9.55 pagi sebelum kumpulan pengganas itu yang dipercayai seramai empat orang berundur dan melarikan diri.

“Pasukan keselamatan sekali lagi bertempur dengan kumpulan musuh pada pukul 10.15 pagi sebelum berjaya menembak mati seorang daripada empat pengganas,” kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.

Zulkiple berkata, baki tiga lagi musuh dalam kumpulan itu sempat melarikan diri dan gagal dikesan pasukan keselamatan. -kosmo

No comments:

Post a Comment