Wednesday, September 18, 2013

Akhirnya Bapa Akur! Jenazah Pemuda Mati Tersepit Dikebumikan Setelah 60 Hari


Damanhuri


IPOH - Jenazah pemuda yang mati tersepit di celah palang tingkap rumah jirannya 20 Julai lalu akhirnya dikebumikan oleh keluarganya selepas 60 hari berada di Rumah Mayat Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini hari ini.

Keputusan Mohd. Damanhuri Mohd. Fuat, 50, untuk menguruskan jenazah anaknya yang meninggal dunia pada 20 Julai lalu itu dibuat seminggu selepas Mahkamah Tinggi di sini menolak permohonannya untuk melakukan bedah siasat kedua ke atas jenazah anaknya itu.

Mayat Sherul Aizam, 27, dituntut bapanya, Mohd. Damanhuri Mohd. Fuad, 50, pada 11 pagi sebelum di solat jenazah di rumah keluarganya di Manjoi di sini.

Jenazah Allahyarham selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Gurap di sini pada pukul 12 tengah hari ini.

"Naluri kebapaan saya tetap mengatakan sesuatu tidak kena dengan punca kematian anak saya.

Mohd. Damanhuri berkata, sebagai bapa dia telah membuat pertimbangan yang wajar dan keputusan mengebumikan jenazah Sherul Aizam, 27, bukan atas desakan mana-mana pihak.

"Memang pakar patalogi HRPB memberi nasihat beberapa hari lalu malahan saya juga baru selesai mengadakan perbincangan bersama peguam serta doktor pakar peribadi kami pada petang ini (semalam) dan saya ambil kesemua pandangan mereka.

"Saya tetap akan berjuang mendapatkan keadilan untuk dia ( Sherul Aizam) menerusi lunas undang-undang," kata Mohd. Damanhuri ketika ditemui di sini hari ini. - KOSMO!

Berita terdahulu [Klik Sini].



No comments:

Post a Comment