Sunday, September 29, 2013

SERIOS !!: 15 Gadis Hilang Setiap Hari !!



Menjadi tanggungjawab kepada setiap ibu bapa memberikan yang terbaik untuk anaknya. Namun dalam kesibukan mengejar harta dunia yang tak pernah cukup, seringkali anak diabaikan. Itu realitinya. Tak dinafikan, ibu bapa mampu memberi  kemewahan wang ringgit atau apa saja... bagaimana dengan sentuhan kasih sayang?

Ramai yang telah terjebak dengan tipu daya di laman sosial yang tak bersempadan. Dan ramai juga yang terjebak dengan perangkap cinta siber!

Hakikat dan Sifat manusia yang tak pernak cukup?

Dari Ibnu ‘Abbas, ia mendengar Rasulullah SAWbersabda,
“Seandainya manusia diberi dua lembah berisi harta, tentu ia masih menginginkan lembah yang ketiga”
- HR. Bukhari


Dikurung Dan...

Mengejutkan apabila seramai 15 orang dilaporkan hilang setiap hari di negara ini dan rata-ratanya membabitkan gadis berusia 13 hingga 17 tahun yang kebanyakannya memiliki rupa paras menawan.

Lebih membimbangkan, polis mengesahkan antara punca kehilangan gadis berkenaan ialah diculik sindiket pemerdagangan manusia untuk dijadikan pelacur di negara jiran.

Menyedari isu terbabit menakutkan ibu bapa, terutama yang memiliki anak perempuan, beberapa keluarga yang menderita akibat kehilangan anak gadis mereka, selain penyesalan beberapa remaja perempuan akibat keterlanjuran melarikan diri dari rumah.

Diharap kisah itu memberi iktibar kepada semua pihak, terutama ibu bapa dan remaja perempuan, bagi mengelak kesilapan sama berlaku dalam keluarga.

Bagaikan menempah bala, seorang remaja perempuan di daerah ini yang lari dari rumah kerana mengikut beberapa lelaki baru dikenali dikurung selama seminggu, jarang diberi makan selain diugut bunuh jika cuba melarikan diri. - Metro



@Perpesan juga pada diri sendiri dan juga pada sahabat sekelian... tahukah DIMANA anak anda sekarang??

No comments:

Post a Comment