Saturday, September 7, 2013

Kes Rogol: Bekas Penyanyi Popular Dipenjara dan Sebat




Seorang bekas anggota kumpulan R&B popular sekitar 2000, dipenjara 20 tahun dan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen, di sini, semalam, selepas didapati bersalah merogol anak tirinya yang ketika itu di bawah umur, tahun lalu. Hakim Nor Hazani Hamzah menjatuhkan hukuman itu terhadap tertuduh, yang berusia 38 tahun selepas berpuas hati bahawa pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah.

Tertuduh yang memakai kemeja lengan panjang dan kopiah hitam hanya menundukkan kepala dan gagal mengawal perasaan sedih sebaik mahkamah menjatuhkan hukuman itu. Nor Hazani dalam penghakimannya berkata, keterangan mangsa boleh dipercayai kerana disokong oleh saksi bebas dan doktor turut mengesahkan, ada kesan koyak pada alat sulit mangsa.

Beliau membenarkan permohonan peguam bela, Azmi Talib untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman ke atas anak guamnya, namun menaikkan jumlah jaminan kepada RM80,000 berserta syarat tambahan iaitu tertuduh perlu melapor diri di balai polis berhampiran sehingga selesai rayuannya.
Jika benar group ini...Yang mana satu??
Terdahulu, mahkamah diberitahu oleh mangsa sendiri melalui keterangan impak mangsa (VIS), bahawa dia mengalami tekanan perasaan dan takut untuk memulakan sesi persekolahan serta berdepan rakannya. Berdasarkan kertas pertuduhan, tertuduh yang juga seorang guru vokal, didakwa melakukan kesalahan berkenaan di sebuah rumah di Taman Gombak Jaya, pada jam 9 pagi, 9 Februari 2012 mengikut Seksyen 376(3) Kanun Keseksaan. Jika sabit kesalahan, tertuduh boleh dikenakan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan sebatan.

Siapakah pelaku itu? Cuba Lihat [di sini].

No comments:

Post a Comment