Tuesday, October 1, 2013

Buah Dari Vietnam?


Mata tertipu lagi...



WassUp! Sabar dulu...! jangan siapapun memikir hal lucah disini! Kadang-kadang kita ni suka buat keputusan dan menuduh sebelum siasat dulu perkara tajuk... aku cuba teka, 99.9% pasti korang fikir ini adalah buah dada atau payudara wanita dewasa... betul tak?
                                          
Buah dada itu ciptaan Allah, sebenarnya ‘buah’ ini pun ciptaan Allah juga. Cuma mirip seakan buah dada wanita. Nampak serupa tapi tak sama!
                    
Tanaman unik ini tumbuh di Vietnam dan masyarakat setempat menyebutnya sebagai buah loofah. Uniknya buah ini adalah bentuknya sangat mirip dengan buah dada, berwarna "blue", paling unik lagi pada bahagian hujungnya terdapat puting yang sangat mirip dengan puting payudara.

Lihat foto yang lain...


 

Inipun pun kategori buah juga... tapi khas untuk bayi yang memerlukan pelbagai vitamin untuk tumbesaran. Kata Doktor, susu ibu adalah satu-satunya makanan yang ada antibodi. Menghalang jangkitan bakteria dan kuman yang bakal menyerang bayi . Antibodi-antibodi ini terhasil dengan sangat banyak dalam susu ibu teruatama antara hari awal kelahiran . Manfaat yang diterima bayi akan terserlah dari hari ke hari .

No comments:

Post a Comment