Monday, December 16, 2013

‘Tiada Orang Mahu Kahwin Orang Gemuk’




Kuala Lumpur: “Pelbagai usaha saya dan suami lakukan bagi memastikan dia tidak terus melayan nafsu makan terutama ketika menonton televisyen. Bimbangkan berat badannya yang berlebihan, kami mengambil keputusan berjumpa pakar pemakanan bagi mendapatkan nasihat, selain mengubah aktiviti hariannya dengan mengajak dia melakukan aktiviti sukan,” kata pemilik restoran di ibu negara Elfitrawati Awang, 42, yang mempunyai anak lelaki dengan berat badan berlebihan, Putra Norhafiz Ilias, 7. Putra Norhafiz memiliki berat mencecah 54 kilogram.

Menurutnya, suaminya Ilias Awang, 48, sentiasa memberi sokongan dan semangat kepada Putra untuk menurunkan berat badan ketika anaknya itu memasuki usia lima tahun. Katanya, ketika itu, anak bongsu daripada tiga beradik itu memiliki berat badan mencecah 57 kilogram selepas dipercayai mempunyai selera tinggi terhadap makanan seperti ayam dan burger.... > read more


@Ikut rasa, Binasa. Ikut hati. Mati. Itu kata orang lama. 
Gemuk! takde orang nak...Mungkin itu kata2 ibu supaya beringat. Sebenarnya gemuk-kurus, tinggi-ketot, tidak ada cacat celanya asalkan hati baik! tak gitu?

Suka ke ada anak hensome, comel lote tapi degil, pemalas nak mampus?. 
Terimalah seadanya. Kerana semua itu ketentuan tuhan... yakin dengan tuhan... 
InsyaAllah selamat dunia mahupun akhirat. 
Walahu a'alam.

Lihat juga ada kaitan;




No comments:

Post a Comment