Saturday, August 10, 2013

Keputusan Penoh: FC Barcelona Vs Harimau Malaya




Keputusan pertembungan antara Pasukan Harimau Malaya dengan satu pasukan terbaik dunia Barca, ramai yang menyangka akan diperkotak katikkan oleh pasukan bintang itu, setelah mereka meratah Santos FC, 8-0 dan pasukan kebangsaan Thailand, 7-1. Pengulas mengatakan jika Malaysia tewas dengan 5-0 sudah dianggap terbaik. Disokong dengan Disepanjang perlawanan jurugambar berpusu-pusu dibelakang pintu gol pasukan harimau, untuk merakamkan pesta kenduri gol.

Apapun syabas pada pasukan Malaya yang berjaya mengekang pasukan berstatus bintang itu yang hanya berjaya membuat 14 percubaan ke pintu gol Harimau Malaya berbanding hanya 4 percubaan yang sempat diperolehi oleh team Harimau Malaya.

Namun pada minit ke-32, 42 dan 75 pintu gol Harimau bolos juga. Begitu payah utk mengekang Febregas, Neymar dan juga Gerald Pique. Namun satu-satunya gol kebanggaan diperolehi Harimau team melalui Amri Yahyah pada minit ke-40. Keputusan penoh; 3 untuk Barca dan 1 untuk Harimau Malaya.

Syabas pada pasukan Harimau Malaya yang menunjukkan komitmen dan disiplin yang baik dalam perlawanan itu. Dan syabas juga buat K. Rajagobal yang terkenal dengan membuat pelbagai eksperiment tiap kali pasukannya tewas dan berjaya pertahankan kerusi panas selaku head coach yang nyaris-nyaris ditunjukkan pintu keluar buat masa ini.

No comments:

Post a Comment