Saturday, August 10, 2013

Skuad Harimau Malaya Bertemu Barcelona Undang Mimpi Indah atau Mimpi Ngeri?


PERSOALAN sama ada ‘mimpi indah’ bertemu Barcelona bakal bertukar menjadi ‘mimpi ngeri’ hanya boleh dijawab sendiri skuad Harimau Malaya malam ini.

Apa tidaknya, skuad The Catalan seakan-akan sudah melaungkan amaran betapa mereka tidak akan memberi belas ihsan kepada Harimau Malaya selepas membelasah kelab Brazil, Santos dengan kemenangan bergaya 8-0 baru-baru ini.

Kelmarin, skuad kendalian Gerard Martino juga bermaharajalela di Stadium Rajamangala, Bangkok apabila ‘mengerjakan’ skuad Bawah 23 tahun Thailand 7-1 hasil jaringan hatrik Pedro Rodriguez, Lionel Messi (dua gol) manakala Neymar dan Alexis Sanchez masing-masing menyumbat satu gol.

Kemenangan besar Barcelona dalam kedua-dua perlawanan itu jelas memberikan isyarat awal kepada skuad kendalian Datuk K. Rajagobal yang seolah-olah dilihat menunggu masa untuk menjadi mangsa seterusnya.

Bintang The Catalan janji saji rentak menghiburkan AKSI terbaik dan menghiburkan demi peminat Barcelona di Malaysia!

Itu janji barisan bintang The Catalan menjelang aksi persahabatan menentang Harimau Malaya di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam ini.

Apa kata pemain Bintang The Catalan?

“Peluang beraksi lebih dekat dengan penyokong Barcelona di negara ini sememangnya mengujakan. Malaysia sebuah negara yang mempersonakan. Tidak mustahil saya akan menamatkan karier saya di sini. Namun, saya baru berusia 26 tahun dan belum terfikir untuk bersara," - Cesc Fabregas.

"Pencapaian kami musim lalu sudah cukup hebat, jika kami berjaya mengulanginya musim ini, sudah tentu ia sesuatu yang cukup sensasi," - Lionel Messi.

"Perasaan dikelilingi peminat Barcelona dari seluruh dunia sememangnya indah. Sejujurnya, saya tidak sabar bergandingan dengan pemain terbaik di dunia seperti Messi, Xavi, Andres Iniesta dan juga Fabregas," - Neymar.

Apa pula kata pemain Skuad Harimau?

“Saya tidak peduli keputusan perlawanan Barcelona dalam dua perlawanan sebelum ini. Apa yang saya tahu, saya mahu membalas kepercayaan jurulatih (Datuk K. Rajagobal) selepas tidak diturunkan ketika berdepan Chelsea sebelum ini,” – Wan Zack Haikal.

“Saya akan memberikan yang terbaik biarpun sudah tentu ia perlawanan yang paling sukar dalam karier saya,” - Aidil Zakuan Razak.

“Jika berjaya menjaringkan gol ia dianggap bonus, namun saya tidak akan melupakan tanggungjawab saya merantai pergerakan penyerang lawan habis-habisan,” - Muhamad Fadhli Shas.

@apapun dalam permainan ada tipu helahnya, kita lihat pula siapa yang pandai bermain silap mata!. Walaupun dikatakan umpama langit dan bumi, Selagi pemain menunjukkan kesungguhan, semangat berpasukan tinggi dan bermain mengikut perencanaan, walaupun tewas 100 berbalas 0, tidak ada apa yang harus dimalukan! Ayuh Harimau... jangan ada perkataan ‘menyerah kalah’ dalam kamus anda dan jangan memalukan BELANG itu sendiri!


No comments:

Post a Comment