Sunday, February 10, 2013

Wanita Lebih Cantik Dengan Seks Sihat


[Warning! Untuk bacaan orang Dewasa sahaja!]

Keinginan untuk menjadi lebih cantik memang tidak dapat dipisahkan dari wanita.Malah boleh dikatakan kebanyakan wanita sanggup membelanjakan wang yang banyak hanya semata-mata untuk perawatan kecantikan. 

Mungkin jika menurut apa yang dikatakan oleh beberapa orang pakar,ada cara yang lebih murah dan menyenangkan untuk wanita mencantikkan diri,iaitu dengan seks!


Tapi,apa hubungannya
kecantikan dan seks?
Ini alasannya!


1.Solekan Semulajadi

Jika anda biasa meluangkan sedikit waktuuntuk bersetubuh dengan suami sebelum berangkat ke tempat kerja, anda tidak perlu memakai solekan tebal tebal untuk ke pejabat. Dengan melakukan hubungan seks minima 15-20 minit, pipi anda akan bersemu merah semulajadi, bibir jadi berwarna lebih segar dan kulit akan terlihat cerah bercahaya. Malah,kesannya boleh bertahan hingga beberapa jam.

“Selama bersetubuh, anda jadi gembira, dan pembuluh darah melebar seperti yang terjadi pada penis lelaki (ketika penetrasi).  Aliran darah membuat penis menegang dan warnanya memerah.  Ini juga lah yang terjadi pada membran mukosa wanita, sehingga menghasilkan kulit tubuh yang kemerahan dan bercahaya,”

jelas Dr.Michael Roizen, Chief
Wellness Officer di Cleveland
Clinic Roizen.

2.Tubuh Lebih Menarik
Seks boleh membuat wanita lebih percaya diri sehingga refleksi dari dalam terpancar keluar dan membuatkan penampilan lebih menarik. Menurut pakar seks, Mary Jo Rapini, M.Ed, L.P.C., sesi seks yang hebat boleh membuat wanita lebih ‘bangga diri’ yang terlihat dari cara berjalan yang penuh semangat dan percaya diri.

“Ketika saya bertanya kepada para lelaki:’Apa hal paling menarik tentang pasangan anda?’, satu dari tiga jawapan yang terbanyak adalah cara dia bergerak,” ujar Mary.

Penjelasan ilmiahnya, setelah melakukan seks, cara berjalan wanita akan terlihat semakin feminin.  Dengan kepala sedikit terangkat, pinggul menghayun ke kiri dan kanan dan posture tubuh lebih baik (dada membusung, punggung terangkat).  Sikap penuh percaya diri itu yang membuat tubuh anda kelihatan amat mempersona.

3.Rambut Lebih Indah
Seks juga berperanan menyumbang pada keindahan rambut.  Dr. Michael Roizen menjelaskan, setiap folikel rambut memiliki pembuluh darah,  dan kelancaran aliran darah sangat berpengaruh terhadap kecantikan dalaman mahupun luaran. Peredaran darah semakin lancar, bererti rambut anda ternutrisi dengan baik. Hasilnya rambut lebih nampak sihat,segar dan berkilau.

4.Awet Muda
Wanita yang kualiti kehidupan seksnya baik, akan terlihat dua malah hingga lapan tahun lebih muda dari usia sebenarnya. Sering bersetubuhj uga mencegah anda dari terkena berbagai penyakit serius.

“Fungsi tubuh anda juga akan lebih muda, itu kesan yang pasti. Seks juga menurunkan risiko terkena penyakit serius, seperti sakit jantung dan kanser,”
jelas Dr.Michael.

Tidak hanya itu, seks juga menghindari anda dari depresi, mood yang tidak stabil, keinginan bunuh diri dan gangguan psikologi lain yang boleh menyebabkan perubahan perilaku menjadi negatif.
[Sumber]

No comments:

Post a Comment