Saturday, February 2, 2013

Akaun FB Anda Mungkin Digantung jika…


Berita Benar: Facebook telah menggantung akaun NaturalNews kerana mencatatkan quote sejarah Mahatmaa Gaandi yang berbunyi..
 
 "Among the many misdeeds of British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms as the blackest." - Mohandas Gandhi

Mereka menggantung akaun kami dan memberikan kita "amaran terakhir".  Dengan alasan pelanggaran "Garis panduan masyarakat" kononnya mereka akan mengakibatkan akaun kami kekal dinyahaktifkan. 




Logiknya, adakah musuh dan sejarah adalah satu ancaman. Facebook akan memilih untuk mematikan akaun kita selepas kita mencatatkan quote Gaandhi. Memperkatakan sejarah pejuang rakyat  India menentang pemerintahan British zalim nampaknya tidak lagi dibenarkan untuk dibincangkan di Facebook. 

Facebook mengisytiharkan perang ke atas sejarah manusia. Apa yang membimbangkan terutama tentang semua ini adalah bahawa Gaandhi adalah juara menentang kezaliman. Untuk membuang petikan dari Gaandhi adalah sama seperti mengharamkan petikan kebebasan dari Martin Luther King (yang juga secara terbuka menyokong senjata api disembunyikan).

Awas, mungkin akaun anda juga akan dinyahaktifkan...

No comments:

Post a Comment