Sunday, February 10, 2013

Punca Wanita Mengatakan "OMG!" Semasa...


[Warning! Untuk bacaan orang Dewasa sahaja!]


Pada keadaan tertentu seseorang kadang sampai mengeluarkan suara ketika sedang bercinta. Ada 4 alasan yang membuat orang bersuara semasa berhubungan intim dengan pasangan.

Suara yang muncul ketika sedang bercinta cukup beraneka ragam mulai dari desahan, rintihan, mengerang, suara termengah-mengah kerana ia bernafas cepat hingga akhirnya ada yang menjerit apabila berjaya mencapai orgasme.

Kajian mengenai kelakuan seksual perempuan yang dilakukan oleh Alfred Kinsey mendedahkan suara yang muncul apabila mencapai titik orgasme umumnya tanpa disengajakan. Sedang kajian makmal menunjukkan perempuan boleh menahan diri untuk tidak mengeluarkan suara ketika bercinta.

Roy Levin, seorang saintis bioperubatan dan seksologi mendedahkan ada sekurang-kurangnya 4 alasan yang membuat seseorang membuat suara saat berhubungan seks, seperti dikutip dari About.com

1)Sebagai penyampai maklumat
Disedari atau tidak, suara yang muncul boleh menjadi alat penyampai maklumat tentang apa yang terjadi, seperti apa yang disukai atau tidak disukai, mendekati orgasme atau ejakulasi, serta jenis rangsangan yang berbeza. Kajian mendapati memahami suara seks yang muncul boleh menjadi petunjuk dari kenikmatan seksual yang dirasai.

2) Meningkatkan ghairah seksual

Suara yang muncul ketika bercinta diketahui boleh meningkatkan ghairah seksual terutama bagi laki-laki. Dalam kajian yang melibatkan 300 peserta diketahui laki-laki memasukkan suara seks sebagai salah satu hal yang boleh meningkatkan ghairah seksual. Sedangkan bagi perempuan suara yang muncul menduduki tempat kedua dalam tingkatkan ghairah seksual selepas sentuhan. Namun baik bagi laki-laki mahupun perempuan, kedua-duanya tetap menyukai suara yang muncul ketika berkaitan seks.

3)Meningkatkan kenikmatan

Beberapa penyelidik mendedahkan suara yang keluar kerana kesan dari nafas yang cepat boleh meningkatkan kenikmatan. Ketika seseorang sedang ghairah tinggi dan mendekati orgasme maka suara yang muncul akan semakin meningkatkan kenikmatan. Selalunya sesetengah orang kadang-kadang menganggap mulut yang sedikit terbuka dan bernafas lebih cepat akan membawa bunyi untuk meningkatkan pengalaman seksual dan keseronokan.

4)Memudahkan sistem ghairah

Para penyelidik telah menunjukkan suara yang muncul berkaitan dengan pengecutan otot yang berkaitan dengan pengalaman orgasme, kerana itu suara ini seringkali disebut sebagai fasilitator dari sistem ghairah seks untuk mencapai orgasme.

No comments:

Post a Comment