Wednesday, July 24, 2013

Persoalan Seksual Bersama Pakar Sakit Tuan Dr. Ismail Tambi [2]


Siri Persoalan peribadi; bersoal jawab bersama Pakar Sakit Tuan, Dr. Mohd Ismail Mohd Tamby.

KEENAM

When my penis is harden, hte fore skin is too tight for penis head to come out
but during is not hard, it can't fully come out, frenulum is very tight, fell a slight pain is that a problem? any solution for that?

Answer:

You have a condition known as phimosis. Permanent cure is circumcision.Want me to do it see me in Damai Service Hospital, 115-119 Jalan Ipoh, KL tel:40434900. office hours between 9-5

KETUJUH

saya mempunyai masalah jerawat dan parut di muka yang membuatkan saya menjadi tertekan. i visited a pharmacy and the pharmacist prescribed me
a) primrose oil capsule
b) neem tablet
c) aloe vera cream

tapi, sebelum saya membeli ubatan tersebut beliau ada mengatakan yang neem tablet tu tak boleh di makan berpanjangan. saya mencuba dan setelah hampir 3 minggu saya dapati zakar saya seakan mengecil. kemudian saya berhenti memakan pil-pil tersebut dan zakar saya kembali normal - saya rasa! Saya juga mendapat tahu bahawa primrose oil adalah untuk wanita, jadi adakah kesan hormon alteration atau apa? coz saya tak mau la punyai sifat kewanitaan. bolehkah saya makan primrose oil? ada kesan untuk naikkan syahwat ker? doc tolong la jawab.

Jawapan Soalan:

Ahli farmasi bukan doktor. Jadi jumpa doktor untuk masalah jerawat anda. Tak mampu jumpa doktor kerajaan.

KELAPAN

Dr, adakah oral seks (mengulum penis) lambat laun boleh menyebabkan penis menjadi lemah atau tidak mantap dan tegang?

Jawapan Soalan:

Tidak.

KESEMBILAN

Dr.
saya berusia 26 tahun, blom kawin.
Mmg scr smula jadi, jika kita bjumpe girlfren, kita akan terangsang hingga air mazi keluar.

kadangkala, disebabkn berpegang tgn dgn girlfren cthnya, saya akan terangsang hingga air mazi keluar. kemudian selepas mbuang air kecil, akan keluar cceair yg agak pekat (bukan air mani) dan ia agak kesat. dan selepas tu, buah zakar saya akan berasa senak, akan rasa lega hanya dgn berbaring. masalah ini hanya kdgkala saja berlaku.

tetapi ia tidak akan berlaku jika saya terangsang disebabkn saya berbual dgn girlfren ditelefon cthnya.. tidak akan juga berlaku jika melihat gambar2 yg sexy.

apa sebenarnya yg berlaku dr.? harap boleh bantu.

Jawapan Soalan:

Perkara itu berlaku kerana tahap rangsangan dengan pasangan lebih hebat dari yang lain.Tu je.

KESEPULUH

hi Dr...

saya ingin bertanya tentang onani. saya pernah beronani tapi cara yang saya lakukan bukanlah dgn menggunakan tangan tetapi dgn baring menerap ke lantai. kemudian saya akan menggesalkan penis dengan menggerakkan kedua-dua blah kaki sehingga saya teransang dan mengeluarkan mani. adakah cara ini merbahaya..

Jawapan Soalan:

Ini boleh mengakibatkan anda mengalami masalah 'Traumatic Masturbatory Sindrome' atau masalah untuk mencapai klimaks dalam keadaan biasa dengan pasangan kelak. hentikan cara ini. Buat macam biasa. Gesel dengan tangan, guna krim pelembap.

KESEBELAS

assalamualaikum dr...

saye remaja yang berumur 17 tahun... utk pengetahuan doktor saye selalu mengamalkan onani sejak berumur 12 tahun dan sejak tahun lepas... .saye sudah dpt kontrol nafsu syahwat saye... dan alhamdulillah..saye sudah dapat berhenti dr perbuatan negatif itu... .tetapi sejak akhir2 ni... sye sering terasa sakit2 sedikit pada zakar dan pinggang saya..dan apabila hendak kencing juga kadang2 terasa tidak puas... ..contohnya..apabila saya sudah habis mandi... ... dan semasa saya hendak mengelap badan saya... .saya dapati masih ada air kencing yang keluar... ini menyukarkan saya kerana kadang2 sewaktu saya solat juga air kencing keluar dari zakar saya... ..adakah ini kesan drpd amalan onani saya dahulu??... .soalan saya...

S1.apakah yang harus saya buat utk "memperbaiki" kembali organ pembiakan saya?

J: Tak perlu buat apa apa. Itu normal kerana yg keluar tu cecair dari pundi Cowpers, bukan air kencing.

S2.adakah makanan/senaman yang baik utk organ dan sistem pembiakan?

J: Amalan gaya hidup sihat. Jangan merokok, lakukan senaman berkala.

S3.adakah benar minum air yang sejuk akan melemahkan syahwat?

J: Itu karut

S4.semasa saya melakukan onani dahulu, setiap kali saya melakukan onani..semakin cepat saya ejakulasi... .saya risau kalau masalah ini akan berlanjutan sehingga saya berumah tangga nanti... adakah petua yang dpt saya amalkan dari sekarang utk melambatkan ejakulasi?

J: Jangan cepat terangsang. Kawal rangsangan.

S5.selain dari menguatkan batang zakar... apakah kelebihan lain jika kita amalkan kegel exercise?..dapatkah ia melambatkan ejakulasi?

J: Tidak. Hanya mengekalkan ereksi sedikit lama, walau pun telah klimaks.

S6. kegel exercise ni bwat waktu zakar kita sedang ereksi je ke??... .

J: Tidak. Bila bila masa, macam seolah olah menahan kencing/kentut

saya harap doktor dapat membantu saya dalam masalah2 saya ini... ... saya amat2 buntu... .


KEDUABELAS

assalammualaikum doc. saya ada sikit pertanyaan berkenaan dengan penis yang bengkok ke bawah..apakah perkara ini akan memberi masalah kepada saya bila saya melakukan seks. Saya amat berminat dengan penerangan doc mengenai andropenis yang boleh membetulkan bentuk penis dan disini saya cuma hendak bertanya, sekiranya saya biarkan keadaan penis saya seperti sediakala adakah ianya akan mengganggu hubungan seks saya... walauapapun saya tetap akan mendapatkan produk doc andropenis kerana saya fikir ia baik jika saya mempunyai penis yang normal.... assalammualaikum

Jawapan Soalan:

Jika ketika ereksi, zakar boleh diluruskan tanpa rasa sakit, itu makna,tak perlu buat apa apa. Jika terasa sakit, perlu selesaikan masalah tu. Jumpa doktor untuk pengesahan.


KETIGABELAS

doctor, satu ketika dulu saya pernah hampir terjebak dalam budaya mak nyah. saya pernah mengambil pil horman bertujuan membesarkan buah dada saya tapi bilangannya tidak banyak dan pengambilanya tidak berterusan. Buah dada saya juga tidaklah sebesar mana. lebih kurang saiz gadis berusia 12 tahun?

Masalahnya sekarang setelah lebih dari 7 tahun berhenti dari mengambil pil tersebut serta menjalani hidup seperti lelaki biasa buah dada saya tidak kembali normal. saya malu untuk membuka baju di khalayak kawan2.

boleh doktor beritahu cara penyelesainya?

Jawapan Soalan:

Jika besar boleh dibedah buang! Jumjpa doktor untuk pemeriksaan. Tiada rawatan ubat!

KEEMPATBELAS

Tn Doktor, saya kdg2 mengalami sakit di bahagian kiri testis saya... adakah ia berpunca dari amalan menahan buang air kencing? sakit tersebut kadang2 ada kdg2 tak..bagaimana nak tahu kencing kita kotor? aper punca dia? perlukah saya berjumpa doktor pakar sakit tuan?

Jawapan Soalan:

Rasa senak tu mungkin tarikan otot yang menampu buah zakar tu. Tak kene mengena dengan kencing kotor! nak tahu, kena buat ujian air kencing diklinik.

KELIMABELAS

Kalau dlm corong faraj 7-9cm makna nya 3-4 inci je Doc. Kenapa yg saya sekarang 5 inci isteri kata belum sentuh pangkal/muka rahim lagi. Kalau terlebih panjang ada risiko tak DOc. Terima kasih Doc.

Jawapan Soalan:
Boleh kembang tiga kali ganda jika wanita amat terangsang. Teknik bersetubuh dapat mengatasinya. Lebihkan geselan dilangit faraj.

Terima kasih


No comments:

Post a Comment